bra barndag, matlagning och workout

shit vilken härlig dag .

dagen började med att man plockade upp max på preschool at 12.30 pm ;) fick mig ett gott skratt när jag såg han, håret va alldeles för roligt , stod åt alla håll :D dock ville han inte följa med mig lika snällt , fast sen så gick det bra . brukar alltid ha problem i bilen när jag ska knäppa på han bältet , smidigaste än någonsin gick det idag,  stolt över min lilla pöjk . vi åkte hem mot lilypad lane och luncha lite cheese on crackers , hans favorit . jag har börjat göra saker med spraycheesen , idag målade jag bland annat: en ledsen gubbe, en glad gubbe, en gubbe, en cykel, en sol , en bil, en båt, en blixt och en boll .
efter lunch blev det lite lek inomhus och lite fotografering, sedan ner för en nap men först en saga , men eftersom han va så duktig idag så blev det två :) efter sagorna lämna jag han själv och han somnade , jag gjorde tråkig tvätt , chases tvätt , värsta tvätten man kan göra . han spiller och grisar så dant , så tråkigt att stå och spraya medel på tröjor och byxor hur länge som helst , max är renligare än han :D
max vakna upp vid strax innan 4 och va tjurigare än någonsin , men det löste sig det också och jag, max och blake hade lite animal crackers time , vi va hungriga :) jag hjälpte dessutom chase med matte idag , jag extraknäcker som lärare . 
vid 5 skjutsade jag och max blake till träningen , hehe. han skulle vara där vid 5 pm , 4.59 pm stod bilen utanför basketträningen :D duktigt av mig . jag och max åkte hem igen fast vi körde lite saktare hem och tog oss tid att titta på "christmas lights" som är på huset, galet vackert är det att åka på kvällen , så jag och max har bestämt att vi ska åka på en christmas lights tripp någon kväll :) 

efter det blev det lite pillowhouse och sen lagade jag kyckling och potatischips?! och kokta grönsaker . maten va uppskattad , fick höra vid bordsbönen av blake : "thank you god for bringing us money so we can pay for this food on the table and also thank you for bringing us a new chef to the house" , hehe .  fick också höra att jag gjorde kycklingen bra bara för att den va saftig och att jag va bättre än grandma patty , för hon gör den alltid så torr :D känns skönt att få höra sånt faktiskt .

efter maten satte jag mig vid datorn ett tag och gjorde iordning mig för en tripp till gymmet , jag är helt slut nu .
dagens träning:
- 35 min crosstrainer
- 15x3 triceps
- 15x3 biceps
- 10x10 sittups med boll
- löpband 15 min

ganska trött , ja tack.


snyggve


snygge 2 (han dansa och va allmänt crazy)


sago- och naptime :)

CHOP CHOP

Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha, "själv sitter jag här på landet" skön du är Eräjka :D

Hoppas du hade en bra Thanksgiving iallafall.

Jag diggar din nyinköpa kjol som du har kort på längre ner i bloggen :)

Hoppas ällt är bra, bere dig på att snart kommer soffan till Dc :D

2008-12-03 @ 06:29:55
URL: http://sofiiiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0