köttbullar köttbullar

ge mig mera köttbullar , goa små köttbullar ?! hm. lät inte rätt ... ajaa . whatewa ... :)

köttbullar blev det efter en ganska lång tid på giant och rådfrågande , dum svensk som man är :D ströbröd hittade jag och en bra köttfärs med :) gjorde köttbullar på 3 lbs , det ni . ungefär 1,4 kilo . haha .


började lite lätt med smeten ;) grät som en baby när jag hacka lök ,
tur att ingen va omkring :D

visst ser det gott ut ? ;)

första små köttbullarna ...

massa köttbullar :D

det är här jag kommer göra underverk under 2009 , hehe

sagan efter utförandet , max smakar en köttbulle , han gillar det . Chase kommer , klagar på att dom är "brända" , bara stekyta, jag tvingar han till att smaka en , han spottar ut i soptunnan och dricker hinkvis med vatten . thaanks . så jag får höra av max att han inte gillade köttbullarna helt plötsligt , så han skulle ha macaroni and cheese , icke sa jag .. så argumenterade vi och han sa att han skulle ringa min mamma :) haha , gör det . nä , men gjorde spagetti till det där och lite spagettisås ., chase och max va tvugna att äta en köttbulle , chase klagade och hulkade . j*vla unge :D faktum va att köttbullarna faktiskt vart goda , tro det eller ej . iofs skulle det till nästa gång behövas lite mer salt och peppar . när vi sitter ner och äter kommer garrett och blake hem . blake är min favvounge just nu :) han gillade köttbullarna . även mandy och garrett , så det tackar jag för . dagen gick fort då jag la ner 2,5 timme på att laga mat :P

imorgon är det jobb mellan 9 och 4 , oj vad fort det kommer gå . playdate till runt 12 och sedan är det lunch lite lek och nap , egen tid och 1 timme med killarna sen slutar jag .. sånna dagar gillar jag :) bara några dagar kvar nu sen är vi fullt hus alltså . wish me luck !

CHOP CHOP

Kommentarer
Postat av: Malin

Du borde absolut komma hit, festa sonder och stanna over natten. :) Dagen efter ar det bakismat och mys, sa gor vi har. Kommsi kommsi.

2009-02-25 @ 14:36:52
URL: http://mcb.blogg.se/
Postat av: Lina <3

Då kommer bästaste Lina och lägger sej --- about the meatballs... Prov stekte du en innan du började så att säga ?? det ska du göra next time :-D för då känneru ju direkt om det behövs mer salt och peppar :D å sen en grej till.. Ta med CHEESECAKE hem till Moi... faaan asså.. du är ju typ i cheesecakeland ... daaamn.... ;-D <3

2009-02-25 @ 15:12:21
Postat av: moster Kerstin

Hej Erica!



Länge sedan jag var inne nu och läste. Men kunde inte låta bli att kolla på köttbullarna nu. De ser ju riktigt goda ut!

Barnen är väl inte vana vid svensk mat, så kämpa på / Kram från moster

2009-02-27 @ 11:33:40
URL: http://sunlicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0