tuffa val ...

Redan när man va 14-15 så började man pressas att göra tuffa val när man skulle välja utbildning till gymnasiet, nu står man här 6 år senare och har fortfarande massa svåra val att göra. Inte konstigt jag har ont i magen jämt ! Jag är arbetslös och allt jag gör är att tänka på vafan jag ska göra med mitt liv ?!

Förut kunde jag fly , och det gjorde jag också. Nu börjar jag blir gammal och måste börja ta ansvar för mig själv och växa upp ! Jag kan inte bo hemma förevigt heller.

Nu måste jag bestämma mig om jag vill plugga vidare, en grej som jag sa när jag slutade skolan att jag aldrig i hela mitt liv skulle göra, men som jag nu står inför ett val att göra. Nu kommer vi till nästa problem, vad ska jag plugga vidare till ?? Jag har ingen aning om vad jag kan tänkas göra för resten av min framtid. Jag tänker inte skuldsätta mig för något som jag inte vet om jag vill plugga till, och sedan hoppa av.

JAG MÅSTE BESTÄMMA MIG !
Plugga ? Hitta ett jobb ? Plugga ? Hitta ett jobb?
INTE KUL LÄNGRE !


men jag sökte iaf ett jobb idag, och håller tummarna för det !

TYCKER INTE OM ATT VARA "VUXEN"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0