praktik

Okej , nu känns det bättre att prata om min kommande praktik då alla papper är påskrivna och klara och min praktik börjar klockan 08.00 på måndag. Så skönt att sätta igång med något igen eftersom det nästan är ett år sen som jag slutade som AuPair. I alla fall , så heter företaget Ahlen & Small Trading AB och dom sysslar med kött- och vinförsäljning :) Så jag kommer få praktik inom vin, öl och champagne (för det håller dom också på med). Jag kommer bli den som sköter med bokningar och även följer med ut till kunder (resturanger) och agerar assistent åt min boss :P Kommer bli ett par roliga, men långa 3 månader och förhoppningsvis leder detta till ett tillsvidare jobb efter dessa 3 månader! Jag hoppas verkligen, och min chef säger att om jag sköter mig bra och verkligen lär mig så tror han att jag har en framtid i företaget, och det skulle vara så jävla skönt då jag alltid har sagt till mig själv att jag inte vill sitta på ett kontor hela dagarna och vill resa i jobbet, och det är precis vad jag kommer få göra inom detta företag :)

Så nu vet ni, och jag kommer förmodligen vara väldigt upptagen i veckorna då detta är en heltidspraktik och jag säkert kommer vara astrött på kvällarna... Men sånt är väl vuxenlivet och det börjar bli dax nu. Jag och mamma satta till och med och tjuvkikade på lite lägenheter i linköping igår :) Småkul. Längtar tills jag får mitt eget place och kan bestämma hur jag vill!

Förövrigt så har jag blivit fast vid spelat Mahjong, spelas jämt nuförtiden.
Om ni ville skriva ner det, tänkte jag på ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0