Barnvakt/Kock

En ny titel för mig? :)
 
Idag har min favoritnemo varit hos mig hela dagen i stort sett. Vi har busat, badat och sovit. Eller Ja, åtminstone Nemo. Alldeles själv blåste jag upp hans simbassäng, bra lungkapacitet ;) Tyvärr blåste det ganska kallt, så det blev bara bad en kortis.
 
 
 
Sedan åkte ungen hem i några timmar och kom tillbaka då mamma och pappa fixade bakgården hemma hos sig. Han var trött när han kom så han fick sova säng och jag lagade brakmiddag åt min mamma och pappa :) Det blev kanongott. Har aldrig gjort baconinlindad kyckling förut, men det vart super, speciellt med beasås och chilisås + stekt sparris och grönsallad till.
 
 
Jag måste faktiskt passa på att erkänna att jag åt godis idag, jag var bara tvungen att ta några bitar och nu har jag fått göra det så nu är tankarna på godis borta igen :) Värt det. Eftersom jag var så duktig i köket tidigare idag så passade jag på att prova att göra kladdkaka på lchfvis och den blev sådär, men jag hade inte riktigt rätt ingredienser så till nästa gång får jag prova med alla rätta saker i. Det var som att tugga luft med en touch av kakao. Men det har testats iaf och jag ska nog ge mig på att prova mer fika en annan dag när sockerbegäret kommer fram.
 
 
Pga sockerintaget idag och ingen promenad så lär vågen stå på + imorgon, jag har dock stått still de senaste tre dagarna. Imorgon är det jobb som gäller och sedan bästa umgänget resten av dagen :)
 
GONATT.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Maten var superb.

2012-06-30 @ 18:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0