merry christmas :)

JULAFTON , PART 1 , SOUTH RIDING

jaha,  jultomten hann komma med presenter till usa han också :)
dagen började vid 8 då chase kom nerspringandes , ERICA , GET UP SO WE CAN OPEN ALL THE PRESENTS :P goosh , ni skulle sett så underbart det va för chase va verkligen så uppspelt över alla paket . mysigt va det. själv räknade jag inte med för mycket , men där fick jag på nöten . jag hade min egen julstrumpa fylld med toblerone, en rosa penna , knäck (gjord av jordnötsmör . blä) , lotion och en nyckelknippa :) kul med lite småplock. men det fanns en hel del inslagna presenter också . fick bland annat ett par jeans från GAP och kommentaren från mandy va : here in usa we are wearing jeans ;) undra om det va en pik på att jag inte hade med mig några jeans till usa :P hehe . fick även två tröjor med, en adidas och en från GAP (alla handlar kläder därifrån) , fick även ett presentkort på cheesecake factory med 50 dollar .. gott ska det bli . hehe. och en morgonrock fanns det inslaget också. jag tror det va allt , men mer än jag förväntade faktiskt :D

själva paketöppningen tog typ 2 timmar sammanlagt tror jag . vi käkade iofs kringla till frukost , lustigt men gott :P usch, jag tycker så synd om max . han fick ett leksakskök av mandy och han tycker om det jättemycket , men typ morfarn hade blivit asförbannad på mandy för att hon ville köpa ett kök till han. men gillar han det så gör det väl inget, det är inte bara för tjejer! han gillar ju dockor också ju , och hans morfar slänger alltid omkring dockorna när dom kommer till vårat hus, han tycker inte max ska ha det , men han gillar dockor och bäbisar. jag tycker max är söt som är annorlunda :)
gud vad paket ungarna fick också , herrejesus. max fick ju kök, en cykel, massa spel, en tunnel och massa småkrafs .
chase fick typ en sparkcykel , mp3 (ipod) , spel till DS , lego och också massa småplock.
blake fick ett nytt DS eftersom han glömde sitt på planet från belize, spel till ds , playstationspel, wiispel, spel överhuvudtaget, böcker och massa småkrafs.
men nu känns det skönt för nu har vi massa nya saker vi kan göra om dagarna , känner lite lättnad över det med :P


JULAFTON, PART 2 , BALTIMORE

jaha, vi packade väskor och paket och massa saker för att dra oss mot baltimore och morföräldarna. det va tänkt att vi skulle lämnat vårat hus vid 2 , hehe . vi vart 3 timmar fördröjda . mamma , det är värre än våran familj :) väl påväg så tittade jag och max på madagaskar i bilen . dom har ju tv i bilen och grejer, vart dock lite åksjuk ., men najs va det.
vi kom fram efter 6 någongång och då väntade maten på oss . det va kalkon , typ lasagne :P , någon potatisröra och sen massa grönsaker och dipp . jag höll mig till grönsakerna jag . har faktiskt gjort framsteg här i usa , har både börjat äta broccoli och vitkål ;) efter maten vart det mera presentöppningen efter mycket tjat från chase igen . hehe . åter igen hade jag varit snäll och fick paket av stan och patty . fick massa nödvändiga saker faktiskt , en kit med nesessär , sminkväska och en mindre till väska , ett par vantar (hål i mina vita mamma skicka) , duschkräm som luktar gott och sen en lite sminklåda med ögonskugga och rouge i . riktigt nödvändigt , tackar :)
lite lek med presenterna blev det och lite pianospel (längtar tillbaka till då jag kunde spela lite mer piano) .

hm . nu ligger jag här i min säng . fick eget rum och grejer , ni ska se huset :P stort som tusan , dom har rum för hur många som helst ju . skönt att ha sitt egna när man är här , ska ju ändå vara här ett par dagar. delar dock toalett med mandy och garrett :P fast det gör inget , för innan toaletten och det så är det ett rum där jag har min egen spegel och handfat. och imorgon kanske det blir kabarré eller vad det heter . har ingen lust att stanna hemma själv eftersom familjen åker till ett par vänner och dom andra på fotbollsgrej , så jag fick alternativ att åka och shoppa ( PANK ) eller följde med morföräldrarna på finmiddag tillsammans med uncle stan , eftersom det är fotboll så trodde dom inte det skulle bli så kul, men finkläder åkte med så vi får väl se :)

har tyvärr problem att ladda upp bilder så det blir inga tyvärr . försöker ladda upp en annan dag . har tagit en del bilder idag på att presenter och på barna när dom öppnar ;) jaja

MERRY CHRISTMAS
CHOP CHOP

Kommentarer
Postat av: Ida

det verkar ju som du haft en bra jul :D jeans o grejer :D hahaha! nice

2008-12-27 @ 16:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0