tomten i brandbil och kakor

jahaa , igår vart det kakbak för hela slanten. mandy , jag , chase och max höll till i köket och gjorde kakor . kommer inte ihåg vad dom heter :) tyvärr va max väldigt gnällig igår så han spenderade tiden rätt mycket på rummet , men lugnade ner sig om kom ner och umgicks med oss. varför vi baka kakor och allt ståhej? vi skulle nämligen till shannon, världens snällaste typ, gillar henne massa . hon är mamma till rhea , max kompis. det va massa familjer som samlades där för att äta kakor , och alla hade med sig kakor så vi åt ju en del då tyvärr :P en del godare än andra . vi tappade dock halva våran kaksamling påvägen till shannons hus , hehe. hon kanske bor 15 hus bort , vi tog bilen och lyckades kanske tappa 8 st på gräsmattan, 4 i bilen och några utanför hennes hus :P bra gjort av oss . sedan bar hela familjen förutom jag och max av till washington för att se redskins vs ravens (fotboll) . jag och max stannade kvar och en tradition varje år är att tomten kommer förbiåkandes med branbilar och hela köret , världens liv , och den paraden går förbi utanför shannons hus , därför va vi hos henne . sofie och laila va också där , dom är au pairer från danmark och brasilien, så umgicks typ hela kvällen med dom :) kul med sällskap sådär bland allt vuxet. sedan tog jag och max bilen hem och vi såg på tecknat 1 timme , sen va det läggdags för min lilla prins. det gick kanonbra faktiskt. efter det gjorde jag väl inte jättemycket.

idag började jag jobba vid 12 , hämtade upp max hos rhea, som har playdates på måndagar . så åkte vi hem och luncha lite cheese on crackers och sedan ut i kylan och körde lite jeep. han har varit världens snällaste unge idag faktisk :) urgullig. han tog en nap och jag fixa tvätt , sedan kom mina andra pöjka hem från skolan vid 2.45 ungefär, då blev det lite tid med dom, umgicks lite med chase . sen vaknade max och dom förberedde sig för awana eller nåt liknande , det är som miniårerna och sånt där hemma i sverige , kyrkligt och sånt , varje måndag . innebär att jag slutar halv 5 , en bra dag det där . jag frågade även mandy om nyår idag , jag får ledigt över nyår , men jag får nog dock plocka av mina 2 veckor , men det är det värt :) dessutom om jag ska jobba på söndag så tänker jag ta min lediga dag som jag får genom att inte ha ledigt 1.5 dag på rad,  då sparar jag en dag till nyår :D så NY here I come, bara hoppas på att samas hostfamily vill ha inneboende :) jag är grymt taggad.

idag fick jag även sällskap av en man som skulle plocka upp en "cabinet" , jag stod som ett frågetecken i dörren då jag va själv hemma , haha . kunde varken nå mandy eller garrett , så jag letade upp vad det betydde på internet, tack gud för internet :)  nu vet jag att det betyder skåp , hehe. så in i garaget och där hittade vi det. dom skulle nämligen donera det till något. snällt gjort , jag och den där trevliga mannen rensa upp lite i garaget, mer plats nu :)

hm, såg även "prinsen och jag 3" ikväll med, så jag åkte lämna tillbaka den. och passa på att köpa apelsin juice :) det är supergott , denna gång satte jag upp en lapp på juicen "leave some for breakfast :) thanks / E" , ska bli kul att se imorgon bitti , blev så besviken imorse när jag inte fick någon morgonjuice :D haha . nu vågar dom väl inte dricka något , great for me. iaf , när jag kom hem från affären va väl klockan 9 , då stod blake ute och kasta boll . så jag joina honom i kylan , bra gjort av mig eftersom han är mer öppen när man är själv med han, då kan man passa på att prata med han . jätteskönt :) när vi skulle gå in va dörren låst , haha , dom märkte inte att vi va ute :P när vi väl kom in så hade vi umgänge i max rum och skratta och hade kul . känns riktigt bra i familjen nu , hoppas dom känner likadant . och på onsdags ska vi hugga gran , ser jag fram emot,  och dom frågade faktiskt om jag ville följa med , dessutom om jag ville följa med och titta på blakes basketmatch på lördag , känns skönt att dom börjar fråga om saker iaf . det va väl det hela :)

 
max och kakorna :)

max ville inte att vi skulle ta kort på kakorna i ugnen

chase är ett sockermonster , han blir galen av socker :)

killarna gjorde det där med chokladen bra

kakor för hela slanten

inte den riktiga vagnen, men dom såg ut att ha kul :P
(har bara film på den riktiga)

sofie , laila och jag avslutar kvällen och inlägget :)

Just det , som ni säkert har märkt så har en mp3 spelare lagts till , hoppas den inte är för störande , valde att ha lugna låtar så jag hoppas inte det . ALL KÄRLEK TILL RON POPE <3 OCH ER DÄR HEMMA <3

CHOP CHOP

Kommentarer
Postat av: Mor

Jag som såg fram emot att få höra musik på din sida men den verkar inte fungera :( Vad kul att det funkar så bra med familjen, men det förstod jag ju att de skulle tycka om dig :)

2008-12-10 @ 08:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0