playdate i shoppingcenter

jaha, då testade man på att göra något nytt efter gårdagens skit typ . visade sig bli riktigt kul . mamma mandy talade om en väg till "dulles town center" , typ ikano x3 kanske :) asmycket fina grejer . där ska jag spendera en hel dag , speciellt när jag har lediga dagar . men iaf,  jag ringde saara , en finsk au pair , som tog med sig sin bäbis och ashley 5 år , vi åkte hennes bil och det gick faktiskt hur bra som helst . eftersom jag är en skitbra kartläsare så hittade vi faktiskt fram till shoppingcentret utan problem :) grejen med det shoppingstället är att det finns karuseller och tåg inomhus , det är inte bara i minnesota som det finns :P så det första vi gjorde va att ta oss till "elevatorn" och ta oss till övervåningen för att ta oss till karusellen . köpte biljetter och jag fick åka gratis med max eftersom det typ inte va någon som åkte förutom vi och någon mer , haha . sedan gick vi till playgrounden och lekte ett bra tag,  kidsen hade kul , det va även ett filmteam där som skulle filma för en reklam och dom frågade mig och max ville vara med för han fick om han ville . men jag svarade snabb : He doesn't listen , dom skrattade bara :) så vi ägnade tiden åt att titta på inspelningen och kidsen fortsatte leka med dom andra grejerna . efter att ha varit där en timme eller något letade vi upp inomhus tåget , det va ju också en upplevelse för sig , men jag är glad att ungarna hade kul och att max fick en ny vän :) skönt att ha saara , för hon är iaf någon jag kan prata engelska med hela tiden, även om hon förstår och kan prata svenska , men det blir inte samma sak :P

here we go :)max & ashleysaara & colthela gängettågetlite reklam för chick-fil-A ;)

när vi kom hem så tog max en nap , vi kom hem en timme försent efter att ha dragit ut på tiden på chick-fil-A , snabbmat med kyckling , mitt favoritställe hittills :) , max somnade och jag passade på att göra lite tvätt och sen kom dom andra två hem så jag tog mig tid med chase och jag tror faktiskt han uppskattade tiden tillsammans med mig , vi hoppade studdsmatta & skrattade och spelade biljard och det är andra gången han vinner över mig och det suger för han är bra och jag behöver inte låtsas vara dålig :P jag måste öva , för jag har ju biljardbordet härnere, haha . sedan vaknade en tjurskallig max , men vi lyssna lite på musik och sedan blev det lite yogurt (gillar faktiskt yogurten här , för den är tjock och mindre fett typ , tror jag iaf ) sedan vart det lite jeepåkande, som vanligt . får faktiskt motion av att gå snabbt bakom jeepen när max kör . hehe , påtal om workout så har jag inte tränat sen i tisdags morse , skärpning :) vi ska faktiskt till gymmet imorgon bitti , jag tycker jag är duktig som skippar sovmorgnar för att träna :D

hehe , bara som bevis på att vi gör något på gymmet ;) vi lekte kanske bara lite med bollarna den kvällen . haha


jag och max ägnade tid åt att bygga pillowhouses today , vi råkade riva husena ett par gånger , så vi fick bygga om dom :) jag måste säga att denna dag har varit bland dom bättre sen jag kom hit , jag hade riktigt kul och det känns mycket bättre efter gårdagens diskussion faktiskt , känner mig mer självsäker i vad jag gör :D ja just det , max klämde ur sig när vi satt i ett av pillowhousen att : are you my mum ? jag bara : nejnejnej max, jag är din vän . han : okej , eller min barnvakt ? jag : jo det kan man ju säga att jag är , men jag är din vän också . jag hoppas han ska känna lite bättre nu iaf så att han inte tror att jag tar hans mammas plats . men jag tror att ett år faktiskt kommer gå snabbt för min del . det är ju snart jul för sjuttsingen :) det går snabbt när man har roligt .

hoppas ni har det bra hemma i swe , sakna mig inte för mycket ;) tänker på er .

CHOP CHOP

Kommentarer
Postat av: moster Kerstin

Tänker på dig också.



Snart åker vi bort. Skall till Thailand 14 dagar. Och när vi kommer hem är det bara 14 dagar kvar till jul ungefär. Sedan kommer ett nytt år. och du har varit ganska länge där borta. Tiden går fort.



kram/ moster

2008-11-13 @ 11:21:46
URL: http://sunlicious.blogg.se/
Postat av: Lina

tihihi.. men erica.. inte gråta.. tss. nu känner jag igen dej igen iaf .. vad vore erica utan lite tårar då och då lixom ..:-D .. tss... Men det är kul att höra att du har det bra.. jag är faan avis ju .. vill oxå åka till amerikat ;-D.. I still miss you :-D

2008-11-13 @ 12:54:17
Postat av: emil

klara du av sit ups på den där förbannade pilates bollen ? :P hahaha det är bra gjort eriääjca :D haha usch jag har varit ledig idag fuck va sköönt bara så du vet. haha

2008-11-13 @ 19:29:06
URL: http://emiljosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0