thanksgiving ;)

ja som sagt, igår va det ju thanksgiving. en mysig dag enligt mig själv :)

grandma patty, bigpap och uncle stan kom vid 1 någongång och då började matlagningen för mandys och pattys del . vi andra roade oss med amerikans fotboll på tvn ;) jag börjar faktiskt förstå det där lite nu iaf . efter ett tag bestämde vi oss för att gå ut och när vi öppnar dörren sitter en jättesöt hund utanför dörren , så vi hade ju fullt upp att leka med den för vi visste inte vart den kom ifrån , efter typ 2 timme kom grannen två hus bort och bara , shit vad skönt att ni har tagit hand om "lily" , hon smet förut utan att vi märkte det. man kan säga att vi gjorde en god gärning. fast chase vart ledsen för han ville behålla henne så han surade ett tag :P när vi varit ute ett tag så gick vi in igen och tittade på mera fotboll , det är tydligen vad thanksgiving handlar om :P vi käkade inte mat förrän jättesent och hungriga va vi allihopa. dessutom va jag vuxen nog att få vitt vin till maten , det va bland det godaste vinet jag smakat iaf :) ska vi börja med det till maten hemma också mamma ? ;)

vi käkade gott och satte oss återigen framför tvn , haha. vi åt efterrätt efter kanske 1,5 timme och sedan lekte faktiskt jag och max och vi hade jättekul och det va skönt . för dagen började med att han va sur : i am not gonna play with you today och jag svarar alltid : i am not gonna play with you today :) sen lättar han alltid humöret som tur är . fast idag va han extra trött och tjurig för han fick feber runt 12 och sov rätt mycket på dagen. fast när han fick medicin och bada så vart det bättre :)

hehe, det hände massa roliga saker under dagen med eller kanske inte jätteroliga.
max somnade ju som sagt och snarkade högt som tusan
chase sket i byxorna och tog en dusch mitt i maten
blake satt på toa samtidigt som chase och hade lika ont i magen, men han kunde behärska det iaf
någon släppte en fis precis innan efterrätten och det luktade som någon dött så alla flydde typ

underlig familj det där :P men kul hade vi . alla spenderade natten här och jag börjar jobba om 20 min för dom andra drog till donken imorse , eller alla förutom jag mandy och garrett , så jag ska upp och äta frukost snart tänkte jag :) sedan blir det lek hela dagen.

tycker thanksgiving är något vi ska införskaffa i sverige , grymt mysigt :)

självklart tog jag lite bilder igår så ni kan se vad jag åt och gjorde under dagen:


kalkon och bröd som vi åt till


kalkonen (faktiskt god, jag hade för mig att det inte skulle vara gott)


allt grojs och geggamojs i kalkonen, också det gott :)


typ allt vi åt, det va inte lika mycket som jag trodde, tur det :)



min tallrik med mat :)


dukning och sånt


chase åt typ bara majs :P


efterrätt , lite för söt för min smak


maximus får avsluta detta inlägg , för att han iaf är lite söt trots den minen

CHOP CHOP


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0