turistas och vita huset :)

ajaa , nu har jag allt hamnat efter i bloggen , har hänt rätt mycket sen senast :) eller njaa . inte jättemycket  . igår åkte jag och ida till tacobell för att pröva maten där , njaa 2 utav 5 . tacosen är verkligen inte som hemma . efter det åkte vi runt lite och bestämde oss för att ta ett varv på HUMMER , jag blir som ett barn när jag tittar på dom läckerbitarna :D

tacobell
my babies :)

på kvällen ägnade vi oss tid åt att poppa popcorn och mysa framför "CARS" , filmen bilar alltså . min kids trodde vi va dumma i huvudet för att vi gillar teckande filmer . haha . efter det kom johanna förbi för att sova över hos ida så vi kunde åka in till D.C idag :)

så , vi har alltså spenderat dagen i D.C . åkte till metron för att parkera bilen och sedan ta tunnelbanan in till downtown . vi pratade med några amerikaner som hörde att vi va från sverige när vi frågade efter vägen , wierd . men dom va trevliga och passade på att berätta att dom hade något spex på svenska ambassaden nästa helg ;) dom tipsa även om saker att göra i D.C . väl inne i downtown stannade vi på caribou coffee och drack den godaste heta chokladen någonsin . favoritställe :) sedan bara det av några block till vad vi trodde va vita huset ;) smarta svenskar . haha . vi stannade massa folk och bara " excuse me , can you take a picture of us ? " , haha . men det va ju kul när vi kom på oss själva vid att vara vid fel hus och posa . men vi såg iaf riktiga vita huset till slut . riktigt kul att se det live ! efter det gick vi omkring och kom till en sovenirshop där jag och ida köpte oss varsin I love DC tröja ;) blir nog min sovtröja , eller så tänkte jag pimpa den eller nåt , får se . sedan tog vi taxi till georgetown och mötte upp robin och matilda , två au pairer i great falls eller nåt . mycket trevligt folk , vi tog en lunch på en jättefräsch resturang :) åt självklart kyckling . sedan gick vi omkring i lite butiker , men hittade dock inget vettigt, så vi begav oss till närmaste metro för att åka hem , men först gjorde vi stopp på starbucks , dock inte lika gott som caribou coffee (!) sedan tog vi tunnelbanan hem och väl hemma åkte vi först till faroaks innan det stängde och jag lyckades shoppa två klänningar , sedan blev det stopp på target (där hittar man alltid kläder,  det är det som gäller) , hittade två linnen och ett par leggins . måste kolla banken sen och se så jag inte ligger på minus igen och får betala 35 dollar . haha . bra gjort erica !

jaja , nu blev det jobbigt långt och jag är trött , mina fötter va alldeles svullna när jag kom hem , fick knappt av mig skorna :) ligger här helt utslagen. blir bodypump imorgonbitti också , känns inte sådär jättepepp faktiskt. dessutom är det första aupairmötet imorgon också , yeeeah .

tunnelbaneåkhaha ,hej turister :)jag och min kompis ;)ida och johanna hittade också en vän :)helt plötsligt fick vi syn på riktiga vita huset :)en gruppbild :)gruppbild och vita huset ;)vi plojade lite också :)mer plojännu mer plojvi lekte med något högt torn :)robin och matilda :)resturangen ;)mat :Presturang igen ;)svenska brandposter;)

CHOP CHOP

Kommentarer
Postat av: emil

treevligt tycke jah

2008-11-17 @ 05:15:48
URL: http://emiljosefsson.blogg.se/
Postat av: frooj

jag hoppas du har fler bilder från HUMMER stället ! :L

2008-11-17 @ 10:52:57
Postat av: carina

förstår mig inte på dig..... det är ju underbart gott på tacobell!!!! är så avvundssjuk på dig

ha det bra,

2008-11-18 @ 08:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0