en slapp lördag

vaknade upp vid 11 idag, riktigt skönt att sova ut måste jag säga :) tack vare att blake och chase hade en sleepover hos några vänners hus , annars hade jag nog vaknat upp tidigare av att dom hade sprungit runt i huset och kommit ner i källarn och spelat basket för full rulle som vanligt . men icke , mer sånna dagar :D alanna ringde mig vid 12 och vi bestämde oss för att åka till walmart och massa butiker i närheten . vi gick in i skobutiker och det va skönt att inte komma ut med kassar i händerna faktiskt . vi gick även in på ett world market , yeeah , svensk mat tänkte jag ...



vart ganska besviken då dessa kakor var det enda jag kunde hitta i svensk väg "/ ajaa, lycka en annan gång förhoppningsvis .

vi drog oss vidare till walmart och jag grät nästan i lycka då jag hittade en vågtång som jag letat efter i 5 månader nu då den jag tog med mig inte funkar för den behöver mer ström ...  så nu ska det vågas hår :):):) och den gamla skickas väl antagligen hem till sverige där den är efterlängtad . köpte även lite hårnålar också , bra och ha saker det där ;) efter walmart orkade inte jag åka någonannan stans så vi åkte och käkade på chick-fil-A och sedan hem till huset för en jobbkväll så mandy och garrett skulle ut och äta och fira deras brölloppsdag . grattis på dom .


min nya favorit <3

så jag började runt 4 och jag och maxi spelade lite zingo och sedan va vi ute i evigheter på studdsmattan med ella , grannflickan . dom två är ju inte lätta att underhålla på en studdsmatta .. vi har ju våra påhittade ståhej då jag lägger mig på studdsmattan och säger " im out of batteries " , då byts det batteri på ryggen och dom sätter i bland annat spindel- , spök-, krokodil- och monsterbatterier i mig , så jag måte låssas vara alla dessa saker . jag va även en häst idag med då jag hade både ella och max på ryggen , gjorde armhävningar med dom i stort sett , JOBBIGT ! sedan har vi våra sånglekar med som tex :
"maxi goes around and round , round and round, round and round , maxi goes the other way around and bouncing on his butt " det tycker max är jättekul då jag använder stjärt i sången ;)

M & G åkte runt 7 och då lagade jag lite macaroni and cheese med jordgubbar vid sidan av :) fick bra beröm från blake om makaronerna .. efter maten blev det spongebob för mig max och chase... blake spelade basketboll på playstation  . runt 9 gjorde jag iordning max för läggning och vi läste stories och chase va snäll och hjälpte till med att läsa en bok , kul att lyssna på honom då han är i det stadiet när han börjar läsa mer och mer :) kul att han ville vara med . efter två böcker gick max till sängs  , och jag nattade även chase . jag påbörjade läsa kalle och chokladfabriken för honom men insåg snabbt att den va lite för svår för mig , massa krångliga ord i den . så vi sa gonatt och han va glad för det :P blake stannade uppe lite längre för föräldrarna kom hem så han och garrett stannade uppe och kollade på b-boll .

imorgon kommer älskade brysch hit för en gång skull ;) blir en slappisdag hos mig med panera förmodligen . hoppas på en ben&jerrys och en film eller två med kanske . vi får se hur det blir .. jag tänkte ha en tvättdag imorgon med :) har massa högar på rummet igen , hehe . om tur är så är det bara 4 tvättar typ , men ändå .

CHOP CHOP

Kommentarer
Postat av: Anonym

Seriöst? var Gillekakor den ända svenska produkten? skapligt. Svensk logik, "vi skeppar över våra produkter till usa. dom kommer ju älska dom. vad ska vi skicka då? Jo, Gillekakor.!" skapligt magplask. Sverige försöker expandera och skickar dom äckligaste kakorna vi har. Heja oss!!

Annars bra. Vansinnig som vanligt. snöblandat regn ute. alltid lika lycklig över vädret. dock haft några fina dagar:) Helgen förövrigt blev ju en rätt rolig historia. Va fylletaxi och hämtade emil och jacob inne i linköping. dom hade då varit på krogen. Båda va S V I N fulla. haha. Aldrig sett emil så full. han kunde inte gå knappt. resan hem blev ju dock väldigt komisk. vi stanna i princip varje kilometer för att emil skulle spy. och varje gång innan han skulle spy så sa han "du david.." "vad är det, sa jag, ska du spy?" ett uraval av emils pottpurri av svar den hemresan "jaa, sånt vet man aldrig"

Så jag skriker åt honom att han ska gå ut ur bilen. och så fort han kommer ut så spyr han. han står med röven mot bilen. och jacob som sitter där bak ser ett optmimalt tillfälle att jävlas med honom. så jacob slår upp sin dörr som träffar emil på röven och emil stupar ner i diket. haha. skrattade så jag tjöt. resterande stopp var ganska liknande. emil skrotade i mer eller mindre varje gång. i slutet var han så trött så då gick han bara o la sig i diket. spydde, hosta och satte sig sen i bilen igen. haha.

SÅ det var en minnesvärd resa hem:) haha. Den påbörjades 03,05, och jag kom hem ca 05,00.



hay di ho' Silver!!!!

2009-03-23 @ 16:28:29
Postat av: Anonym

haha, du kan inte mena allvar! sämst va den ;)

2009-03-23 @ 21:21:51
Postat av: JOSEFINE

haha, du kan inte mena allvar! sämst va den ;)

2009-03-23 @ 21:22:35
URL: http://jsvalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0