tisdag/onsdag

kul att se att man fick lite fler kommentarer i fickan från förra inlägget , men det finns säkert många fler . kul att läsa, det piggar upp :) desto roligare att se att det bara inte är nära och kära som läser utan också personer som man inte känner vidare värst :D tack för alla kommentarer <3

TISDAG
rätt seg dag enligt mig , började vid halv 1 och jag blev glad över att max faktiskt hade åkt till preschool och att dom andra åkte till skolan, trodde inte det då allt ställs in så fort några flingor med snö faller till backen. åkte och hämtade maxi vid halv 1 och vi åkte hemåt och lunchade . vi lekte lite sen blev det nap . jag lovade honom att vi skulle gå ut när han vaknade upp och jag höll löftet , så ut i våran "pulkabacke" haha .. vi hade ganska kul då timmarna flög iväg . vi kom in typ halv 6 och då fick jag agera byggare bob i källarn . blake dunkande nämligen sönder våra basketkorgar så vi byggde en ny och jävlar som vi svettades när vi fixade med det där :P jag lärde mig ett nytt kul ord med fistfive = när man knyter näven och slår emot någon annans som typ en hälsning ...  så det gjorde jag och blake , vad coola vi är :)  

FÖRE

EFTER


sen drog klockan iväg och jag drog mig till alanna där det bjöds på mat :) jättegott faktiskt. vi roade oss med en film som verkligen sög , vi trodde det va en cheerleading film och dom cheerleade i 2 min resten handlade om lesbianer och sånt . skitdålig film ! efter det kollade vi på over her dead body , den såg jag för ett par månader sen, tycker den är hyfsat bra iaf . klockan blev sent och jag kom hem strax innan 12 trött som aset och då får jag telefonsamtal av alanna och hon ville bara påpeka att hon aldrig mer skulle se på bad girls club , hahaa.  jag visade henne det den kvällen och hon hade tittat på reprisen av slutet när jag åkte hem och hon va pissed :P aja, efter samtalet somnade jag som en gris i min superdupersköna säng .


kyckling och potatis

rövfyllningen

ONSDAG
dagen började vid 9 idag , max som är seg som vanligt tog lång tid på sig, han tog en dusch i säkert 20 min och kommentarer som "don't look at me , im naked" , minuterna sedan ligger han och stjärtar sig mot mig när jag ska klä på han , unge! iaf,  runt halv 11 åkte vi till saara och ashley och hade en playdate , resulterade i lite lek,film och lunch . vi va där till 1 sen åkte vi hem och lekte lite ute i det sköna vädret . (förlåt att jag klagar på kallheten emil , men på lördag ska det bli 71 F, höh , just saying) är lite ledsen över att snön smälter bort faktiskt . vi roade oss med att bygga en snögubbe , dock lite handikapp på honom då han saknar ögon, nos och mun :) armar har han iaf , hehe . vi åkte också pulka nerför våran bana vi har med ett hopp i , man flyger ganska högt i hoppet måste jag medge , dunstar i som bara den . sedan vart det nap på det och från och med det så gick dagen ganska fort . mötte upp saara och alanna idag , vart mat på ruby tuesday (menyerna är dom största jag någonsin sett) . jag käkade en saladsbuffe och dom har typ keso så jag va tvungen att fråga någon vad det va förnågot och vart jag kunde hitta det , killen jag pratade med va typ ny eller efterbliven . han gick och hämta kocken och dom kom fram till att det va blå ost och något ... efter ett tag kommer killen igen och ger mig en lapp :D haha , " not blue cheese , cut cheese , you can buy in every store" sött tyckte jag , ska åka och kika efter det någongång :P


lektime , och deltagande aupairer också

våran backe med flyg

familjen pagons handikappade snögubbe

gigantisk meny 1

gigantisk meny 2


det va lite ledsamt att va ute i snön idag och se den smälta bort . jag mindes tillbaka när jag va liten , jag verkligen älskade att leka ute i snön och bygga alla möjliga sorters saker . vi va ju rätt bortskämda med snö på äldre dar. vi va ute från soluppgång tills det va mörkt då pappa satte upp ljus i trädgårn så vi kunde se. ibland saknar jag att vara barn , jag hade kul ! helt plötsligt känner jag mig så vuxen , vart tog tiden vägen ?! det kan man ju fråga sig , snart sitter man här 20 år och med hur mycket kunskap som helst från att ta hand om barn , bara man som saknas . om ett par år har jag förhoppningsvis egen familj , men oj vad mycket jag vill hinna med innan dess . hur ska jag hinna ?! det får vi se om ett par hundra inlägg framåt förhoppningsvis .  oj , detta inlägg tog nästan 1 timme att skriva  .. nu får det vara nog . nu ska alamet stängas av och imorgon ska jag sova så länge jag kan :)

CHOP CHOP

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hmm, Erica the builder? erkänn nu att det var du som gjorde en slamdunk så det stod härliga till så träflisorna bara yrde nere i källaren;D haha. Känner igen mig i det du skriver i slutet. Håller med, var tog alla år vägen? men om man tänker efter så har man ju ändå varit med om rätt så mycket. Och det du gör är ju helt klart unikt. inte alla som få vara med om något sådant. Eller vågar göra något sådant är ju mer sanningsenligt kanske;D

Något jag reflekterar över när jag ser dessa gigantiska menyer, Är det magnifika portioner också?? och du, heter inte keso, "cottage cheese"?

Btw, vid den här tiden på året är det aldrig ledsamt att se snön smälta bort;D Kroppen fylls av eufori då den försvinner:D Dö snö, DÖ! haha



Må väl:D

2009-03-05 @ 14:32:49
Postat av: David

// David:D

2009-03-05 @ 14:33:31
Postat av: pekka

Ecka,, du har väl inte glömt när din pappa skrämde dig vid de där trädet?? kom hem nu o stå i mål,,du klara ju o vara länge där men kom hem nu,,mvh,pekka

2009-03-05 @ 21:48:55
Postat av: Zandra

jo men jag har ätit "keso" här, det heter cottage cheese :´p



2009-03-06 @ 06:11:42
URL: http://lifeintheus.blogg.se/
Postat av: Zandra

jo men jag har ätit "keso" här, det heter cottage cheese :´p



2009-03-06 @ 06:12:15
URL: http://lifeintheus.blogg.se/
Postat av: Belinda

Tyckte att de va gulligt att du kallade snögubbens "näsa" för nos :P män finns de gott om så ta med dej en snygg amerikanare hem! ;) Men du får inte stanna kvar hos honom utan ni måste flytta hem till lilla sköna sverigre. :D

2009-03-06 @ 19:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0